Land- en watervormen

Kinderen van de middenbouw zijn trots op hun werk met land- en watervormen. Zij geven anderen een lesje.

De land- en watervormen bestaan uit: 

  • bakjes met een vorm waarin je water kunt schenken. 
  • kaarten met de platen van de vormen
  • boekjes met definities (zelf maken)
  • kaarten met definities en plaatjes
  • Een gieter of waterkan
  • Het zelf vormen van een eiland of meer is het belangrijkste deel van dit werk. 

Het lesje draait om: het vormen van de landvorm, opruimen, verbinding met het taalmateriaal en de namen en de defintities leren. 

De kinderen kunnen het gieten van het water in de vormen al op jonge leeftijd doen.  Bij de land- en watervormen komt veel gesproken taal en ook geschreven taal aan bod. 

Land en watervormen - 3

De vormen die aan bod komen zijn: 

  • Merengebied en archipel
  • Eiland en meer
  • Schiereieland en golf
  • Landengte en zeestraat
  • Kaap en baai
  • Het belang van een juiste pengreep

    Het belang van een juiste pengreep Waarom is de juiste pengreep zo belangrijk? Wie zich als kind aanwent om een pen/potlood op de juiste manier vast te houden, heeft daar zijn/haar hele leven profijt van. Een juiste pengreep voorkomt kramp...

    Lees meer...
  • 3-jarigen in de onderbouw

    3-jarigen in de onderbouw 3-jarigen in de onderbouw Als ze er aan toe zijn, kunnen kinderen van 3 jaar ook een aantal ochtenden in de week meedoen bij de kleuters. De kinderen blijven nog gewoon bij de peutergroep horen tot...

    Lees meer...

Kalender

wo 09 jan

Luizencontrole

vr 11 jan

ouder/kind lunch OB

vr 18 jan

Leerlingenraad

vr 25 jan

Studiedag, alle kinderen vrij

di 29 jan

Informatieochtend nieuwe ouders

vr 01 feb

Rapporten mee

wo 06 feb

Rapportmiddag

do 07 feb

Rapportavond & advies groep 8

do 14 feb

Nieuwsbrief 4

di 19 feb

muziekavond